Nye bekjentskap // Kultur forskjeller

I det siste har jeg hengt med folk jeg ikke har hengt med tidligere.
Den ene fant meg og kontaktet meg via Instagram. Han bor også like i nærheten av meg, så da han spurte om å henge sa jeg “ja, hvorfor ikke”.
Jeg møtte han i parken for sikkerhetens skyld. Siden å møte folk som kontakter deg igjennom internett ikke nødvendigvis er særlig trygt. Og selv når det er trygt er det ikke alltids positive opplevelser.
Jeg har hatt en del sprø opplevelser med folk som tar kontakt via sosiale medier. Spesielt siden jeg ofte er som Jim Carrey i filmen “yes man”. Sier ja til alt mulig.
Han jeg nylig møtte er fra Tyskland og har bodd her ett år for å studere. Han reiser nå tilbake til Tyskland, så bekjentskapet var for så vidt kortvarig. Men det er jo alltids interessant å møte nye folk og spesielt når de har en helt annen kultur.
Det er alltids litt gøy og sammenligne og snakke om kultur forskjellene.

Jeg syntes også at det er interessant hvordan folk fra utlandet generelt er mer komfortabelt med å ta kontakt med mennesker de ikke kjenner fra før. Mens vi nordmenn tørr ikke å se hverandre i øynene når man går forbi hverandre. Og på bussen skal man sitte så langt unna hverandre som mulig.
Vi er lite flink på å ta kontakt og ta litt sjangser. Vi forholder oss helst til de vi allerede kjenner og har kjent lenge.
Redd for det ukjente.
Så der har vi mye å lære fra andre kulturer.
Jeg blir bare glad av at folk snakker til meg og tar kontakt. Det er alltids spennenes med nye mennesker og nye erfaringer.
Skulle kanskje trodd jeg ikke var 100% norsk, men jo jeg er jo det. Selvom jeg ikke alltid føler meg norsk.

Skulle du ønske nordmenn var mer frempå?
Noe du liker eller ikke liker som nordmenn typis gjør?

#parken #park #instagram #venner #bekjentskap #kultur

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg