Parkerings”politi”

Jeg tror den mest useriøse jobben som finnes er parkeringsvakter.
Selvom jeg forstår at det er en jobb som trengs for å forhindre at folk bare gjør som de vil på plasser hvor det er vanskelig å få parkert og komme til. Så selvfølgelig er det en jobb det er et behov for. MEN så har du de parkeringsvaktene som ikke forstår hva jobben deres egentlig innebærer og tror de er politi.
Så ikke bare skriver de ut bøter til folk som har feilparkert. Men de skal ta de som ikke verken bryter noe lov eller er til plage for noen også!
Greit nok at man ikke skal parkere hvor det kun er lov å stå ved henting og avlasting. Men man må jo få lov til å prate litt før man går ut av bilen, på et helt tomt sted hvor det ikke er noen folk og spesielt ikke på kveldstid. Og hvor man ikke står i veien for noe eller noen!

Det er som om de har valgt de folkene som går på NAV fordi de rett og slett ikke får noe som helst jobb fordi de ikke er helt  oppegående i hodet. Og da mener jeg ikke psykiske lidelser, men de som virkelig bare ikke er helt riktig skudd sammen.
DE folkene blir sendt ut for å være parkeringsvakter.
Det er de samme folkene som henger ut av vinduet og skriker på barn for å ikke ha lukket porten til lekeplassen. OG JA, de menneskene har jeg opplevd.
Det var et eldre par hvor jeg vokste opp som hver dag hang ut av vinduet på kjøkkenet sitt i blokken og så ut på barna for å finne noe å kjefte på dem for.

Slike folk klarer jeg ikke. Folk som tror de er sjefen over resten av verden. Som tror at alt de gjør er riktig, mens alle andre gjør alt feil.
Folk som tar regler så alvorlig at helt useriøse og mindre betydelige regler er like viktig som EKTE kriminalitet. Og de som er klar til å gi deg huden full for noe som er fullstendig lovlig! Altså nei, jeg orker faktisk ikke.

Hvis slike mennesker bare kan holde seg permanent unna meg så hadde det vært amazing.
Ikke se på meg, ikke snakk til meg.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg