Self-Care Liste

Hei folkens!

Jeg må ærlig innrømme at jeg synes denne smitte utviklingen er skremmende. Hele temaet har jeg vært lei for lenge siden og jeg er bare sliten av hele greien. Jeg har ikke mer til overs for en pandemi, men det er jo heller ikke noe vi kan gjøre med det heller. Ikke umiddelbart hvert fall.
Så jeg har egentlig prøvd disse årene og bare ikke lese for mye om det og kun være på en “need to know basis”.
Men det er jo ikke til å unngå å få med seg denne smitte-økningen.

Men forhåpentligvis betyr en slik økning at det blir ganske så lave tall igjen i nær fremtid. Og forhåpentligvis ser vi et mønster nå dette året hvor symptomene blir mildere og mildere. Det er i hvert fall noe å håpe på.

Jeg. er. lei

Men dette gjør det jo også bare enda viktigere og ta godt vare på seg selv. En ting er å følge retningslinjene og prøve å være mest mulig hjemme. Men jeg tenker mer på ting som gir velvære, ro og glede.

Som f.eks
♡ Lag en liste over koselige filmer og serier du kan se på fremover
♡ Lag deg en Pintrest eller Weheartit med Inspirasjon som gir deg glede
♡ Sheet Mask og fotbad
♡ Begynn å spar til noe du ønsker deg
♡ Ha Zoom møter med vennegjengen
♡ Lag deg en spilleliste med sanger som gjør deg glad
♡ Tren hjemme eller gå/jogg en tur ute
♡ Gled noen. F.eks; Kjenner du noen som er syk? Send de en morgenlevering.
♡ Bak!
♡ Vær kreativ. (Male, tegne, Fotografi++)

Instagram @Rlablogg
Snapchat @Rlablogg

2 kommentarer
    1. Tror ikke jeg kjenner så mange som har vært, eller som er smittet nå. Og jeg har også ignorert de aller fleste nyhetsartiklene.

      Det jeg derimot har registrert meg i høyere grad på min særegne radar er nyhetene om alle de forskjellige norske tv-profilene her og der som må ha hatt vikar nå pga karantene. Både Pernille og Johan i Nytt på Nytt er blitt “slått ut” nå, forrige uke eller uken før der var det Bård. Så hele redaksjonen har de siste 2-3 ukene hatt korona.

      En av programlederne i årets MGP leste jeg om i dag. Hmm, ja også må Vida Lill ta “pause” fra radiokanalen hun er medprogramleder i nå, dvs. Hun er fortsatt med, men fra eget “studio” hjemme. Hmmmmm, ja og så var vel ca hele God Morgen Norge i julekarantene, såååå. Ja, av en eller annen grunn er det først og fremst på disse sakene jeg har fått med meg smitteøkningen xD

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg