Serie Anbefalinger!

  • Anne with an E
    Denne serien tok meg litt med overraskelse. Jeg så at den dukket opp på Netflix for noen år tilbake men har tenkt den ikke var helt for meg. Men nylig tok jeg en sjanse da jeg ikke fant noe annet å se på og Vipps var jeg hekta. Den er basert på bøkene “Anne of Green Gables”. Anne er en foreldreløs jente som havner hos en forvirret Marilla og Matthew som egentlig hadde sendt etter en gutt til  hjelpe med gården, men istedenfor var det Anne som dukket opp. De bestemte seg for å beholde hun og slik begynner historien om Anne.
  • Ginny and Georgia
    Denne serien er jeg glad for at dukket opp. Jeg var litt usikker da jeg først trykket “play”, men er glad jeg gjorde det. Serien handler om en en mor og datter (og for så vidt lillebroren) som flytter til et nytt sted. Moren har en del bagasje med seg og har noen….kriminelle tendenser kan man si, mens datteren prøver å finne sin plass på det nye stedet. Her får vi også litt gutte drama, noe som alltids er en bonus.
  • The Great
    Denne serien er løst basert på livet til Katarina Den Store, Keiserinnen i Russland. Serien er en komedie drama. Ganske humoristisk og tullete men med seriøse undertoner. Finnes på HBO
  • The Bold Type
    Denne serien fant jeg på NRK sin nettside og fulgte egentlig med på den i perioder (da episodene kom gradvis ut), men når jeg må vente på nye sesonger skjer det innimellom at jeg ikke plukker serien opp igjen med det første da det først endelig kommer ut noe nytt. Spesielt ikke om jeg har funnet andre serier i mellomtiden. Men nå har den altså hoppet over til Netflix isteden. Jeg begynte å se den da hun ene hovedpersonen var med i en annen serie på Mtv som heter “Faking it”, den ble uheldigvis kansellert etter sesong 3. Så da jeg så hun hadde havnet i ny serie begynte jeg å følge med på den. Serien handler om tre venninner som jobber i samme magasin og alle utfordringene på privat og jobb.
  • The Marvelous Mrs. Maisel
    Denne serien vil jeg bare anbefale igjen og igjen. Serien er så genialt skrevet og er en av de seriene som bare skiller seg ut i mengden. Den er satt i slutten av 50-tallet og handler om Miriam som spiller den gode kone for Mr.Maisel. Da han møter motgang i stand-up karrieren han vil prøve seg på finner han ut at han vil skille seg. Dette driver Midge til scenen og holder tidenes stand-up nummer noe som leder til handlingen resten av serien handler om. Serien er mildt sagt underholdenene og viser noe av utfordringene som var på den tiden. Både som kvinne og den ikke eksisterende friheten til å uttale seg som man ville. Serien finner man på Amazon Prime og er alene verd et medlemskap der.
  • Younger
    Denne serien handler om en skilt dame som må ut å finne seg en jobb for å gi økonomisk støtte til seg selv og datteren sin. Da hun møter motgang gang på gang bestemmer hun seg for å gi seg ut for å være en 20åring og får dermed jobb. Serien finner man på Tv2 Sumo
  • Love Life
    Denne serien handler om en jente og hennes forskjellige forhold. Hver episode går gjerne over lengre perioder og viser de forskjellige forholdene fra episode til episode. Det kan altså ha gått et år mellom episode 1 og episode 2. Synes serien er satt opp på en interessant og unik måte og definitivt verd å sjekke ut. Denne finner man på Tv2 Sumo.
  • Making History
    Hvis man trenger noe morsomt og annerledes å se på så anbefaler jeg denne serien. Uheldigvis er det bare en sesong da den ble kansellert etter det, noe jeg absolutt ikke forstår. Denne handler om en som har en sovepose som tillater han å dra tilbake i tid. Han startet et forhold med en jente (spilt av Leighton Meester) langt tilbake i tid og ender opp med å måtte få hjelp av en professor for å ordne opp i problemene han har skapt i fortiden. Professoren blir med å hjelper han med å få historien tilbake på rett spor. Finnes på Viaplay.
  • Siren
    Havfruer som du sjeldent har sett dem tidligere. Denne serien føler jeg har klart å fange hvordan havfruer faktisk kunne vært om de virkelig fantes. Den tar også med seg viktige faktorer som hvordan valgene vi som mennesker tar påvirker havene. Så her får vi fantasi og miljøkrise i en og samme serie, i tillegg til person drama (forhold/kjærlighet/familie).

(Bilder lånt fra Google)

Fant du en serie å begynne på? 
Har du en serie anbefaling?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg