Sliter med å rydde? Her er 5 tips som gjør jobben lettere.

  1. Begynn med spesifikke områder. Som f.eks sminkebordet og forhold deg kun til det. Fokuser også på en og en ting om gangen, som f.eks å ta sminke paletten ned i riktig skuff. Dette gjør det lettere å ikke bli fullstendig overveldet.
  2. Om det er et område du kan sitte mens du rydder kan du f.eks ta frem en serie på macbooken samtidig som du rydder. Så lenge du ikke er lett distrahert og serien ikke er for spennendes.
  3. Hør på Podcast eller musikk. Personlig hadde jeg foretrukket musikk da jeg ikke er så fan av podcaster, men jeg ser jo likevel hensikten. Og det er lettere å rydde hvis man har noe som gjør det litt koseligere.
  4. Lag et moodboard av hvordan du vil rommet skal se ut. Kast alt som ikke passer inn med det og ha kun ting du virkelig liker.
  5. Gjør det til enregel at du kvitter deg med tull du ikke egentlig trenger regelmessig. Du kan f.eks plukke ut en ting hver dag som du ikke trenger og enten selge eller kaste den. 

Det beste tipset når det gjelder rydding er jo egentlig å bare ha mindre ting. Noe som for mange er lettere sagt enn gjort.
Personlig er jeg veldig glad i fine ting, så om de gir meg glede er det verd det. I tillegg forholder jeg meg jo nå bare til ett rom istedenfor en hel leilighet. Og det vil jo bli annerledes når jeg har funnet meg en leilighet igjen.
Tips nr.1 er min go to. Jeg blir fort overveldet av mye rot og vet ikke hvor jeg skal begynne. Så å finne et spesifikt området å forholde seg til gjør jobben mye lettere.
Jeg liker også å se på Youtube eller serie om jeg kan sitte mens jeg rydder. Det funker for meg da jeg liker å gjøre mer enn å bare å sitte å stirre.

Instagram @Rlablogg
Snapchat @Rlablogg

1 kommentar
    1. Punkt 1 her har en tendens til å være min største utfordring som innimellom fører til at jeg ikke kommer i gang i hele tatt fordi jeg er så ubeslutsom på hvor jeg vil/bør starte 😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg