Snø i April?

Altså hva skjer med været?
Plutselig kom den snøstormen i går, og i dag da jeg våknet var det allerede noen centimeter med snø. Og nå fortsetter det egentlig bare å dale nedover.
Jeg hadde stilt meg inn i vårmodus jeg, men her må jeg vist stille meg tilbake i vintermoduset.

At det kommer snø på fjellet i April måned er vell kanskje ikke noe uvanlig. Vi nordmenn forbinder jo ofte påsken med hytte og skitrekket.
Men at det daler ned i Bergen i April er derimot ikke så vanlig. Vi hadde vel et lignende tilfelle i fjor, men det var ikke så mye og varte vel i under 24 timer. Og da tenkte jeg egentlig at det bare var det faktumet at vi var i 2020 som gjorde det. Man sluttet liksom å bli overrasket av noe som helst i 2020.

Jeg så disse snøklokkene dukke opp for noen uker siden, som er ett av de første tegnene på vår. Men våren kommer jo, selvom været er tydelig forvirret akkurat nå. Hvordan er været hos deg?
Ser du frem til våren?

 

4 kommentarer
    1. Ja nå var jo våren skikkelig i anmarsj, blåklokkkene har akkurat kommet fram, og i natt snødde det greit her å😅 heldigvis vært så varmt i dag at mye er borte, men man blir jo litt smågal og forvirret i denne vårgalskapen!

    2. De to-tre siste dagene har det snødd non-stopp. Og flere steder måtte jeg løfte beina litt ekstra for å ikke tråkke der det var mest i dag.

      Huseierne mine sto i noen timer i ettermiddag og måkte og freste. Er skikkelig mye, dyp og hvit snø i Oppdal nå!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg