Teknologi trøbbel + 17.mai feiringen

Hei!
Håper alle hadde en god 17.mai feiring selvom den ble ganske unik.
Jeg var så utrolig sliten dagen etter at jeg ikke gjorde stort annet enn å sitte i stolen på rommet mitt foran macbooken som så vidt klarer å holde seg i brukbar stand.
Akkurat nå ser den halvveis ok ut etter at den har fått hvilt seg, men med engang den blir tatt i bruk blir skjermen gradvis verre og verre. Og helt ubrukelig om jeg har Skype gående.
Så jeg har fått hentet Samsung pcen min, som er horribel men får duge mens jeg sender macbooken inn til reparasjon.
Jeg vet ikke om jeg klarer å få blogget med Samsungen de dagene men det får jeg heller ta som det kommer. Macbooken må hvert fall fikses, selvom den ikke skulle ha trengt å allerede være inne for andre gang etter å bare hatt den i 3år.
Forrige Macbook jeg hadde kostet halvparten av denne og holdt seg i perfekt stand i 5år og var fortsatt brukbar det 6. året men i dårlig stand. Og det til tross for mitt daglige ganske hardcore bruk da jeg er en person som alltid vil velge pc foran mobil.

Jeg syntes det er ganske sykt hvordan det reklameres for disse nymotens pcer og mobiler som om det er verdens beste kjøp og de har skal ha gjort så mange teknologiske fremskritt osv… Men så er det jo bare tull.
Greit nok at kameraene kanskje er bedre og det har funksjoner som ikke fantes før, men hva hjelper det når alt det mest grunnleggende i teknologien blir verre og verre.
Som f.eks batteriet i de nye mobilene. Jeg vet jo at det finnes bedre batterier, men de gjør de jo dårlig så vi skal måtte bruke store summer med penger enda oftere. Idioti!

Uansett, nok om det. Man kan kanskje merke at jeg er smålig frustrert, men jeg forventer at ting skal fungere når det koster såpass mye.

Håper uansett helgen var bra og feiringen på søndag ble gøy. Jeg hadde besøk her i kollektivet hvor mye av tiden gikk til matlaging og spising. Vi var så mett at vi heller aldri kom til desserten, så jeg har fortsatt en urørt pavlova i kjøleskapet.
Så tok vi oss en kjøretur rundtom i sentrum og så om det var noe liv. Satt oss litt inne på en bar hvor det bare var eldre mennesker så derfra stakk vi rimelig fort.

Var egentlig veldig rart å se hvor lite folk det var i byen i forhold til hva det pleier å være på denne dagen. Var kun en jeg kjenner som jeg så hang litt på en bar, men ellers holdt alle seg hjemme hos seg selv eller familien.
Og det er jo for så vidt bra, men også litt trist selvfølgelig. Men sånn ble det i år, la oss heller håpe at ting blir mer normalt igjen neste år.

xx
Hvordan ble din feiring?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg