TIDENES VERSTE (POPULÆRE) SKREKKFILMER

I denne listen går jeg hovedsaklig inn på populære filmer som de fleste har enten sett eller hørt om. Hvis det er noe jeg har sett mye av så er det skrekkfilmer, så det er viktig for meg at filmen inneholder de rette elementene.
Disse filmene er noen av de dårligste skrekkfilmene jeg har sett av de mest populære og mest omsnakkede.

5. THE VISIT
Altså denne her har jeg miksede følelser om. For ja 85% av denne filmen er skikkelig klein og dårlig. Begynnelsen føles lang og du skjønner ikke helt vitsen må å kaste bort noe tid med å se på den. Men den har noen punkter som gjør at den plukkes litt opp, MEN det som virkelig redder den er plot twisten. Plot twisten er noe man ikke er forberedt på fordi man er så fokusert på hvor crappy den er og prøve å få med seg de delene som faktisk er litt gøy. Plot twisten på denne filmen ble en lang intern spøk blant mine venner og det i seg selv gjorde den verd å se. Så crappy, men på en måte verd det.

4. THE CONJURING 2
Denne så jeg veldig frem til å se pga. eneren. Men jeg ble utrolig skuffet over hvor lite skummel den var. Gjennom hele filmen hadde jeg en trang til å lage meg kakao og følte jeg så på en koselig julefilm hvor det innimellom dukket opp en random nonne. Nonnen så egentlig bare ut som noen hadde malt seg i tryne og bare egentlig var der uten noe mål og mening. Da denne var ferdig var jeg egentlig bare irritert.

3. RINGS
The Ring er noen klassiske skrekkfilmer de fleste av oss har sett da vi var yngre. Og på den tiden da disse kom ut så var de faktisk god og skumle. Men nå i senere tid har de av en eller annen grunn funnet ut at de skulle lage en fortsettelse på disse som de da har kalt “Rings”. Jeg måtte selvfølgelig sjekke den ut men altså for noe tull!
Filmen er fullstendig meningsløs og slutter med at de ikke kommer et hakk lengre til å få slutt på dette. Hvis de først skulle laget en film som dette hadde det kun gitt mening om dette var et kapittel de ville avslutte og gi historien en slutt som ga mening. En slags closure og finale. Men nei, her er det bare snakk om å tjene penger.

2. DRAG ME TO HELL
Wow. Jeg lurte på hva jeg skulle ha som punkt 2 her, men som kom jeg på at dette trainwrecket av en film eksisterer. Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne engang og heldigvis er det så lenge siden jeg har sett denne at jeg for det meste bare husker hvor dårlig den faktisk var. En av minnene som dukker opp er spy scenen… Bare Nei.

1. THE BABADOOK
Altså..hva var dette? I denne filmen heiet jeg faktisk på demonen. Jeg ville han skulle ta den irriterende ungen og moren også. Ikke var den skummel og ikke for å snakke om slutten. For de som ikke har sett denne skal jeg lå være å røpe slutten, men jeg kan si det var noe av det mest idiotiske jeg har vært borti. Jeg trodde denne filmen var basert på en barnebok, men nå som jeg har funnet ut at den ikke er det engang føler jeg at den fortjener første plass på min liste over tidenes dårligste (populære) skrekkfilmer.

Hvilken skrekkfilm er den dårligste du har sett?

Instagram @Rlablogg
Snapchat @Rlablogg

2 kommentarer
    1. Jeg kan gå med på at Rings er kjent, men om den er så populær er jeg heller usikker på 🤔 er likefullt enig i at filmen ikke akkurat er så mye å feire, for min del ble den i alle fall en mobilscroller.

      Når det kommer til Drag me to Hell og The Conjuring 2 derimot så står vi visst ikke helt på samme side 😅 Har du sett noen av de andre filmene fra Sam Raimi (Drag me to Hell)? Evil Dead-filmene f.eks, eller Spider-Man-filmene med Tobey Maguire? 😄

      1. Haha. The ring filmene er populære så oppfølgeren fikk naturlig litt buzz, men tror de fleste var skuffet over den.

        Haha ja, her spørs det kanskje litt hva man ser etter i skrekkfilmer. Men for min del skal de være skummel og spennende og ikke morsom eller tullete. Og i hvert fall ikke koselig …(The Conjuring 2).
        Og jaaa elsker Spider-man filmene med Tobey. Tobey Maguire er min favoritt Spider-Man.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg