Trendy vs. Klassisk (Mote)

Hola!
Nå har jeg endelig ny Macbook og kan drive på med mitt uten å gå helt bananas.
Litt bananas blir man jo i denne varmen uansett da, ikke at jeg skal klage for det er jo fint. Men hadde ikke sagt nei til et par grader mindre.

Det beste med disse temperaturene er at jeg endelig kan gå med det jeg vil av klær. Som denne kjolen som er noe av det fineste jeg har kjøpt den siste tiden.
Jeg er ikke så fan av trender lenger, ikke at jeg var det noe særlig før heller. Men jeg hadde garantert en periode hvor jeg kjøpte mer trendy klær. Og enda verre pleide jeg å kjøpe billigere klær for å hive mest mulig i handlekurven uten å sprenge bankkontoen.
Men jeg tenker det er ganske dumme innkjøp i lengden. Selvfølgelig kan man hive seg på en trend en gang i blant, men jeg foretrekker å investere i plagg som jeg kan bruke i mange år som fortsatt er i stil fordi det er et “klassisk” plagg.
Det er noe jeg ikke har gjort tidligere og man merker jo med engang forskjell på kvaliteten. Disse billige trend plaggene ser fort utvasket ut og blir gjerne hullete etter kort tid. I tillegg til at jeg bare liker de en kort stund før jeg blir lei da de er vanskelig å matche med andre plagg. Trend klær går liksom ikke sammen med hva som helst i garderoben, og man skriker gjerne ut den klassiske setningen “jeg har INGENTING å ha på meg!”.

Jeg er så mye mer fornøyd med klærne jeg eier nå enn for bare et par år siden. Og det er så mye lettere å finne ting som matcher, fordi jeg ikke lenger bare kjøper noe fordi det er billig. Og fordi jeg går nå bare etter visse farger. Å holde seg til en viss fargepalett gjør det mye enklere å få brukt alt i garderoben da alt naturligvis passer sammen.

Så det er et godt tips om noen sliter med å matche klærene man har. Velg deg ut noen få farger som passer sammen og hold deg til disse hver gang du handler klær. Det betyr selvsagt ikke at du ikke kan ha et unntaks plagg. F.eks en statement kjole som skiller seg ut fra resten.
Ignorerer etterveksten 🙉, den skal bli fikset så snart som mulig. Helst på en kjøligere dag med regn.

Følg meg gjerne på Instagram: @Rlablogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg