Uken som gikk #15

Ukens tanke: Akkurat nå har tanker forlatt bygningen. Men er ikke det bare typisk søndags mood så vet ikke jeg.
Ukens bilde: Dette bildet er teknisk sett tatt forrige lørdag, men jeg har enda ikke delt det og det var så digg å endelig få klippet seg.Ukens Serie: Akkurat nå driver jeg å ser Degrassi: The next generation. Altså den versjonen av Degrassi som gikk på tidlig 2000-tallet med Aubrey før han ble Drake. Jeg har sett hele serien før, men det er en god stund siden sist. Så siden hele serien ligger gratis ute på Youtube begynte jeg å den på nytt. Jeg har egentlig ikke hatt noe særlig nye serier å se på i det siste så da blir det litt leting i arkivet isteden. Serien har en del kjente fjes som dukker opp, som blant annet Nina Dobrev.
Ukens Sang: Bella Poarch – Inferno. Litt samme feel som første sangen hennes, men en annen beskjed. Hun nevnte i en “pinned comment” at hun har blitt seksuelt overfalt tidligere og at musikkvideoen representerer hva hun skulle ønske hadde skjedd isteden. Å lage smerte om til kunst er ofte den beste form for terapi.
Jeg liker også beskjeden i Gabi Demartino sin sang (videoen under). Selvom selve sangen ikke treffer meg 100% så liker jeg teksten og musikk videoen i seg selv er utrolig fin. Jeg liker hvordan folk bruker musikk til å finne tilbake til seg selv igjen.


Ukens innkjøp: Jeg har egentlig ikke kjøpt noe særlig denne uken. Men jeg tok turen innom ARK og kjøpte meg en planlegger. Jeg droppet å kjøpe det i fjor, noe som viste seg å være til det beste (well, duh! 2020). Men i år tenkte jeg at det kan lønne seg å bruke til å gjøre hverdagen mer strukturert. Før pleide jeg å tenke at det kun var viktigere ting som skulle fylles inn. Noe som gjorde at jeg ofte endte opp med halvtomme planleggere. Men nå tenker jeg å bruke den til alt mulig som blant annet enkle daglige gjøremål. Som en del av veien min til bedre psykisk helse.
Ukens høydepunkt: Det virker kanskje enkelt, men at jeg gjorde noe hjemmetrening på tirsdagen. Jeg sliter egentlig veldig med å strukturere meg selv, så det var fint at jeg fikk det gjort på tross av det!
Ukens nedtur: Døgnrytmen. Ikke at det er noe nytt, men det er noe jeg ofte finner frustrerende. Men det skal jobbes med det også, som med alt annet.

Følg meg på Instagram @Rlablogg
Snapchat @Rlablogg

2 kommentarer
    1. Har nylig hørt Inferno-låta selv. Likte den, men den hadde ikke den samme umiddelbare like-effekten på meg, som det «Build a B» hadde.

      Føler jeg må høre Inferno noen runder til og la den vokse litt på meg. Kom på nå at jeg har ikke sett videoen til Inferno enda btw. Så det må også gjøres! 😊

      1. Ah, hvis du ikke har sett videoen så kan jeg forstå hva du mener. Jeg følte det var videoen som virkelig gjorde den sangen, litt som Build A Bitch. Jeg liker best å se musikkvideoene før jeg begynner å høre sangene andre steder. Føler det gjør så mye mer for sangene.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg