Valgdagen

I dag er det valgdagen!
Mange har allerede stemt og mange skal fortsatt stemme. Så valgdagen er ikke over enda.

Jeg var usikker på hva jeg skulle velge og tok derfor testen på VG, og jeg tror nå at jeg har landet på et parti. Jeg har nok en god del uenigheter med alle partiene, så det blir derfor det beste at jeg velger det jeg er mest enig i til tross for mange uenigheter også.
Jeg kunne egentlig tenkt meg å hatt et eget parti, jeg tror jeg ville gjort mye annerledes og hatt andre fokus.

Det aller viktigste for meg er helse og omsorg. Jeg syntes det er veldig viktig å ha fokus på å friskgjøre samfunnet og være inkluderende. At ikke så mange sitter alene eller føler seg ensom. Men at det blir skapt muligheter for folk å delta på ting og føle seg inkludert uten at de føler seg “spesiell” eller “syk”. Altså “spesiell” på en negativ måte.
At for de som sliter ekstra med kanskje psykiske eller fysiske utfordringer kan få delta på ting som er innenfor deres rekkevidde og føle seg som et oppegående menneske.

Jeg syntes også det er viktig å ha private alternativer. F.eks private DPSer.
Det er mange som sitter med så utrolig mange gode ideer som kan hjelpe samfunnet som ikke får brukt disse ideene hvis private alternativer ikke får være en løsning.

Det er også utrolig stor pågang i det offentlige. Så stor pågang at mange ikke slipper til.
Har man private alternativer kan det kanskje minske presset i det offentlige og gi folk som er villig til å bruke litt penger få hjelp fra noen som kanskje har litt bedre tid til dem.

Jeg håper at uansett hva du velger å stemme eller har stemt at det er noe du virkelig tror på.
Ha en god valgdag!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg