VALGET: VANSKELIG Å IKKE TA DET PERSONLIG

Jeg skjønner at folk vil ha forandring og at folk må føle seg fri til å velge hva de vil. Men det er likevel vanskelig å ikke ta det personlig når det stripper meg for mine valgmuligheter og frihet som en som sliter med psyken.
Et rød/grønt styre betyr slutten på fritt sykehusvalg og slutten på private alternativer. Og for en som trenger og benytter meg av disse valgmulighetene er tapet mye større enn for folk flest.

Hvis det er en ting jeg streber etter så er det å få normaliteten og friheten min tilbake istedenfor å slite med en psyke som begrenser meg.
Jeg har mange ganger vært i det offentlige og ikke opplevd annet enn å bli kastet rundt, misforstått og ignorert. Jeg har heller aldri blitt tatt på alvor og har opplevd så mye ubehagelig innenfor systemet at det gjorde meg barre verre og ikke minst mast mye av tilliten jeg hadde til et system som egentlig skulle være der for å hjelpe.
En erfaring jeg aldri har hatt i det private.

I det private har jeg blitt møtt med forståelse, omsorg og lysten på å hjelpe. Jeg har blitt hørt og forstått, noe som ga meg motivasjon. Dessverre har det ikke vært mulig å benytte meg av det private lenge nok til at jeg har kommet meg videre pga. prisen og de med offentlig avtale er gjerne sjeldnere vare med ventelister.
Håpet var at dette til slutt ikke skulle være en sjelden vare, men noe som kom til å bli mer og mer av.
Men med en rød/grønn regjering ser det ut til at dette ikke vil skje.

Men forhåpentligvis kommer det noe positivt ut av dette også. Det må man jo bare vente å se.

Jeg håper derimot IKKE at miljøpolitikken deres tar sånn av at det går utover menneskene og gjør folk sin hverdag vanskeligere slik det ble med MDG og prosjektet deres i byen (stengingen av bryggen og torget). Å gjøre hverdagen til folk så mye vanskeligere og da spesielt folk med problemer for noe som koster uendelig mye penger men ikke egentlig har noe å gjøre med miljøet er for idiotisk. For all del jeg er for et bra miljø, men som nevnt tidligere er ikke Norge det landet som har mest å endre på. Vi her til lands er allerede utrolig flinke og skal man gjøre noe endring må man se utenfor våres landegrenser og ikke innenfor. Og man skal hvert fall ikke gjøre det på bekostning av menneskene i samfunnet.

Men som sagt, vi får bare å vente å se.
De kan jo overraske.

Hva syntes du om valget?

4 kommentarer
    1. I hope there will be no changes to the care that you require honey. It’s so hard to know who to trust in the green parties. An excellent expose of this is Michael Moore documentary “Planet of the Humans”, one point was the popularity of burning bio-mass, celebrated by environmentalists as renewable energy, but a horrible idea that is just cutting down trees and burning them, worsening climate change. Honestly I trust Norway more than the middle east for oil, it might be foolish to abandon the oil industry completely, the world will just keep burning it until it’s gone, at least Norway is a democratic, peaceful land that is a NATO ally.

      1. Thanks. I hope so too.

        But yeah for sure! It’s better that Norway does it than a lot of other places. Here we in general try to do things the right way and we’re already a pretty green country.

    2. Personlig er jeg ish-fornøyd med valget. Kjenner vanligvis det er litt bittersøtt hver gang, samme hvem som vinner. Og det du skriver om her er en av de mer bitre sidene jeg også anser som en ikke utelukkende positiv ting, sett at disse endringene trer i kraft.

      Så, selv om jeg nok er mer fornøyd med valgresultatet selv, så er jeg likevel på din side i fritt helsevalg-saken og miljø-sakene 🖤

      1. Ja, jeg føler egentlig det beste hadde vært om jeg hadde et parti selv. Føler ikke at disse topp politikerne gjør en god jobb uansett hvilken av dem det er. Så i det store hele utgjør det nok ikke sånn mega stor forskjell, men som jeg skrev kan det hende jeg personlig merker det pga. psykisk helse politikken. Men vi får se!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg