Vegansk tips

Goood fredag.

I dag vil jeg bare tipse om disse yoghurtene laget av Berit Nordstrand!
De selges også uten granola, men jeg foretrekker de med. Heldigvis for meg kommer de med den eneste granola blandingen jeg faktisk liker. Også er den glutenfri!
Yoghurtene er er laget på kokos og er derfor helt uten melk og derfor også naturlig laktosefri. De er med vanilje, så er ikke nødvendigvis så mye kokossmak.

Jeg som mange andre kan ikke spise hvetemel eller drikke melk. For meg er det hvetemelet i seg selv og ikke gluten og i melken er det melkeprotein og ikke laktosen. Noe som kan gjøre det ekstra utfordrende til tider, og blir derfor alltid glad når jeg ser det dukker opp flere alternativer i butikken som passer mitt behov.
Før har nesten de eneste alternativene til yoghurter vært laget på soya. Og soya er noe jeg ikke er så glad i. Mye fordi jeg ofte blir litt kvalm av soya produkter blant annet.
Jeg håper virkelig de bare kommer med fler og fler alternativer. Det har nok hjulpet at så mange også blir vegetarianere og veganere.

Har du smakt disse? 
Har du et “fri for” eller vegansk produkt du elsker?

6 kommentarer
    1. Ikke smakt, men skal definitivt testes ut! Jeg prøver å velge vegansk. Og jeg har cøliaki så at disse er glutenfrie i tillegg er midt i blinken for meg! Lag gjerne flere innlegg med mattips!<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg