Vegetar “Kjøtt”boller

For en liten stund siden lagde jeg meg vegar “kjøtt”boller. Jeg så en video Julien Solomita hadde lagt ut på Youtube ( HER )og bestemte meg for å teste ut en versjon av dette. Oppskriften Julian fulgte var denne HER, men jeg bestemte meg for å lage en del endringer i den. Jeg brukte den som et slags utgangspunkt og så tok jeg bare ut det jeg ikke ville ha og puttet inn det jeg ville ha isteden.
Alt jeg brukte er i bildet under:

Jeg kuttet opp Gulrøtter, paprika, løk, sopp og hvitløk og stekte det på stekepannen til alle grønnsaker var mye og lett å jobbe med.

I mellomtiden tok jeg kidneybønner i en bolle og moste dem, før jeg så tilsatt de ferdige grønnsakene og mikset godt.
Jeg tilsatt så BBQ saus og noen skjeer med havremel og speltmel.
I tillegg hev jeg oppi et egg, noe som naturlig ikke gjør det helt vegansk men vegetar. Men det egget kan man naturligvis droppe. Mens jeg stekte bollene lagde jeg meg også noe makaroni og noe saus og voilà!Her kan man selvfølgelig leke seg litt med ingredienser og teste ut litt forskjellig. Jeg brukte bønner da jeg syntes de har en veldig deigete konsistens og tenkte derfor de ville fungere bra til denne oppskriften.

(Beklager litt dårlige bilder)

Bon Appétit! 

Følg meg gjerne på Instagram: Rlablogg

2 kommentarer
    1. Ser kjemoegode ut, holder de seg godt sammen når du steker de eller er de vanskelig å få til?
      Har dårlig med kjøkken om dagen, men skal teste de så fort jeg kommer tilbake til Norge 😆

      1. De holdt seg ganske godt sammen med unntak av noen få gulrøtter på avveie 😀 Men tror det ville vært hakket enklere om jeg kuttet grønnsakene enda mindre. Skal definitivt prøve det neste gang.
        Tror det hjalp at jeg brukte litt speltmel i tillegg.:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg