Vinterdeppa

Jeg tror nok jeg merker dette med mangel på sollys ekstra godt.
Denne såkalte “vinterdepresjonen”.
Heldigvis har solen snudd og litt etter litt vil det være mer dagslys. Men akkurat nå føles det ganske så tungt.
I denne perioden er det viktig å huske på å ta tran eller D-vitaminer.
Biola og en rekke andre produkter (f.eks rismelk) tilsetter ofte D-vitaminer. Men utgir ikke mengden man skal ha i løpet av en dag. Så tran eller tilskudd må nok til.

Jeg ser frem til litt lysere tider.
Å sitte ute og slappe av eller sykle rundt i finværet.
Grille og alt som kommer med.

Men i mellomtiden gjelder det å holde motet oppe og vite at det snur fort.
Også er det jo romjulssalg også. Kanskje noen gøye innkjøp kan få humøret opp.
Hva gjør du for å ha det bra i de mørke vintermånedene?

#mørketider #vinter #depresjon #helse #vitaminer

4 kommentarer
    1. Jeg har prøvd å holde en noen lunde ok døgnrytme. Og jeg klarte det i en del dager, helt frem til natt til lillejulaften. Og siden det har ting vært litt kaos her nå xD

      Klokka er jo 05.29 i det jeg skriver DETTE feks og ja.. Jeg antar at jeg kommer til å legge meg snart, vil bare ikke legge meg før jeg kjenner meg litt trett for da er det så altfor fort gjort at jeg blir liggende i senga og alle de depressive tankene bare flommer over fullstendig.

      Forresten: jeg følger bloggen din på Bloglovin nå! 😀 Liker godt det jeg har sett her inne av tekst og bilder så langt ihvertfall ^^

      1. Beklager sent svar.
        Meg og døgnrytme er bitre fiender xD Men ser jeg ikke er alene i det hvert fall, haha.
        Så koselig at du følger meg der da! Syntes det var dumt at man ikke kan følge andre og andre kan følge deg på samme måte etter endringene her inne på blogg.no. Men da er vell bloglovin et alternativ!

    2. Nice weblog right here! Also your site so much up fast!

      What host are you the usage of? Can I get your associate hyperlink on your host?
      I wish my site loaded up as quickly as yours lol

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg